Výchovný poradce Poradenské služby ve škole jsou založené na snaze vytvořit vnitřní systém komunikace ve škole, na kterém se podílí ředitel školy, výchovný poradce, metodik primární prevence a ostatní učitelé, s akcentem na práci třídních učitelů. V naší škole je použita základní varianta poskytování poradenských služeb, protože velikost školy neumožňuje použít rozšířenou variantu s nabídkou činnosti školního psychologa a speciálního pedagoga. Tyto činnosti jsou zajišťovány v případě potřeby externě a tato spolupráce je v současné době naprosto vyhovující. Podle obsahu poskytování poradenských služeb a informační a metodické podpory učitelům, žákům a rodičům rozlišujeme tyto oblasti činnosti: 1. Poradenskou činnost:a) prevence školní neúspěšnosti,b) vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky,c) kariérové poradenství integrující vzdělávací, informační a poradenskou podporu při vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšího profesního uplatnění,d) poskytování služeb kariérového poradenství žákům/cizincům se zřetelem k jejich speciálním vzdělávacím potřebám,e) zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky SVP (vstupní a průběžné) a intervenčních činností pro žáky s SVP,f) odborná podpora při integraci a vzdělávání žáků se SVP, včetně žáků z jiného kulturního prostředí a žáků se sociálním znevýhodněním, koordinace poskytování poradenských služeb žákům školou, a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků,g) péče o vzdělání nadaných a mimořádně nadaných žáků,h) průběžná a dlouhotrvající péče o žáky s neprospěchem a vytváření předpokladů pro jeho snižování,i) metodická podpora učitelům při aplikaci psychologických a speciálně pedagogických poznatků a dovedností do vzdělávací činnosti školy. 2. Metodické a informační činnostia) zprostředkování nových metod diagnostiky a intervence,b) metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách kariérového rozhodování žáků, integrace, individuálních vzdělávacích plánů, práce s nadanými žáka apod.,c) předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy,d) poskytování informací o činnosti školy, školských a dalších poradenských zařízeních v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům,e) shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů,f) vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržených a realizovaných opatření. 3. Specializovanou metodologickou činnost v oblasti pedagogiky a psychologiea) Odborná pomoc žákům při vyhledávání vhodných stylů učení,b) Odborná intervence u žáků se specifickými poruchami učení a chování,c) Řešení problémových situací,d) Vyhledávání mimořádně nadaných žáků – participace na úpravách jejich učiva,e) Odhalování šikany, projevů diskriminace, nepřátelství nebo násilí a jiných negativních jevů ve škole. Výchovný poradce odpovídá za svou činnost zástupci ředitele školy.Metodicky je řízen Pedagogicko – psychologickou poradnou. Naše škola spolupracuje s PPP ve Velkém Meziříčí, s PPP v Třebíči, s PPP v Brně. Konzultační hodiny VP: Každý den 8:00 - 9:30 nebo 14:15 – 15:00 dle potřeby, v individuálně dohodnutých termínech. Kontaktní osoby: Mgr. Hana Matejová E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Tel: 566 789 511 Dokumenty ke stažení: Program poradenských služeb ve škole Vyhláška 27-2016 Sb platné znění 1 ledna 2018 Plán pedagogické podpory - formulář